– Cristian Cojocaru –
Rezultatele negocierii sunt cele care determină soarta unei națiuni, dezvoltarea unei companii sau obținerea unei creșteri de salariu. Negocierea este un proces în care intrăm aproape în fiecare zi. Uneori câștigăm, alteori pierdem. Mai important decât câștigul sau pierderea este să înțelegem că, dacă vrem să obținem ceva de la cineva, vom intra într-un proces de negociere.
Negocierea înseamnă acumularea de informații. Oamenii adoră să vorbească despre ei înșiși. Ascultă, notează și folosește-te de informația primită.
„Nu” este începutul negocierii, nu sfârșitul. Adesea în spatele unei negații stau de fapt frici sau îndoieli ce nu au fost discutate.
Oamenii sunt dispuși să-și asume riscuri pentru a evita mai degrabă o pierdere decât pentru a obține un câștig.
Cred că, dincolo de obiectivele și de motivul sau motivele pentru care intrăm într‑o negociere, există întotdeauna un scop fundamental legat de procesul negocierii: construirea unui parteneriat. Cei care se așază la masa tratativelor sunt parteneri de negociere, nu adversari.
Construcția unui parteneriat este cheia de boltă pentru desfășurarea cu succes a unei negocieri.
Chiar dacă folosim tactici de influențare sau, în unele cazuri, chiar de intimidare, asta nu are de-a face cu partenerul de negociere, ci doar cu obiectul acesteia. Acesta este principalul motiv pentru care, pe parcursul acestei cărți, mă refer la reprezentanții părților care negociază folosind termenul de „parteneri“. Într-o relație de afaceri de durată, este preferabil ca fiecare partener să-și atingă măcar o parte dintre obiectivele negocierii, lucru la care se ajunge prin concesii reciproce.
– Adrian Cioroianu , Cristian Cojocaru , Georgiana Cristea , Viorel Tascau –
De ce o carte despre coaching? Pe de-o parte, daca analizăm mediul de afaceri românesc și nevoile lui de dezvoltare, observăm că modul în care diverse companii își desfășoară activitatea poate fi îmbunătățit semnificativ prin educație antreprenorială.
Pe de altă parte, dacă este să comparăm situația din prezent cu ce se întâmpla acum 10 sau 15 ani, vedem progresele evidente – mediul antreprenorial românesc a evoluat mult, a arătat că este capabil să învețe și să meargă mai departe.
Coachingul este mai mult decât un trend, este un instrument esențial în educarea antreprenorilor și a oamenilor care lucrează pentru antreprenori.
Stabilește cele mai bune strategii de crestere sau de consolidare a afacerii.
Identifică si stabilește cele mai bune mecanisme de maximizare a afacerilor si de identificare a oportunitatilor de crestere a acestora.
Oferă structura, sprijinul și abilitarea care permit echipelor să învețe, să practice și să integreze un nou comportament în timp
Cartea de față se bazează pe experiența a patru experți care au trecut de la cariere impresionante în companii de top la zona de coaching, alegând să-și pună la bătaie expertiza acumulată în ani și ani de business pentru a ajuta la educarea și dezvoltarea mediului de afaceri. Pentru cei care intenționează să urmeze același drum, acest ghid practic este un instrument util și necesar pentru o carieră de succes în coaching.